مدیران ۳۱ کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان تغییر کرد
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۶۸۱۶
کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به فعالیت بالغ بر ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کردستان گفت: در راستای ساماندهی و احیای کانونهای راکد و بدون فعالیت در مساجد استان، با بررسیهای کارشناسانه، مقدمات تغییر ۳۱ مدیر مسئول کانونهای مساجد استان فراهم و بعد از انجام امور مربوطه حکم تغییر این مدیران به آتها ابلاغ شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کردستان، با بیان اینکه مسجد به عنوان اولین بیت مسلمین نقش تاثیرگذاری در بخشهای مختلف جامعه دارد، عنوان داد: مدیران مسئول کانونهای مساجد نیز به عنوان پایگاههای مردمی در شهرها و روستاها در این تاثیرگذاری نقش و جایگاه قابل توجهی دارند.
گلباغی ادامه داد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد به منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی، توانمندسازی و هدایت ظرفیتهای موجود مردمی به سمت استقرار ارزشهای دینی فعالیت میکنند.
او تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روحبخش اسلام و تأکید بر آرمانها و ارزشهای معنوی و فرهنگ اسلامی، گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی و غیره، عمومی نمودن تمامی عرصههای فرهنگی و هنری و تحقق آزادی فعالیتهای فرهنگی مردمی، زمینهسازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و همکاری و اشتراک مساعی با سایر مراکز و مؤسسات مشابه در ارتباط با موضوع فعالیت کانون، تبادل افکار و اندیشهها و مبادله آثار و تولیدات را از جمله وظایف و اختیارات کانونهای مساجد برشمرد.
گلباغی با اشاره به اهداف تشکیل ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد: این ستاد به منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیتهای موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزشهای دینی و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات وزارتخانهها، سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی که امکان بهرهوری فرهنگی در حوزه مساجد را دارند و در راستای تحقق منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) و اصول و سیاستهای فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت میکند.
مدیر ستاد هماهنگی کانونهای مساجد کردستان اضافه کرد: مدیران مسئول کانونهای مساجد بایستی اهدافی همچون حمایت و هدایت فعالیتهای فرهنگی، هنری و دینی کانونها و فراهم نمودن زمینه رشد و ارتقای بینش فرهنگی و اجتماعی عوامل اجرایی و اعضا از طریق برگزاری مسابقات، دورههای آموزشی، اردوها و جشنوارههای فرهنگی، هنری، علمی، دینی و برپایی نمایشگاهها و پیوند دادن آنها به نهادهای فرهنگی و اجتماعی کشور و تبادل فرهنگی و هنری و هماهنگی با مراکز علمی و فرهنگی داخل و خارج از کشور در چارچوب قوانین و مقررات کشور و زمینهسازی برای پیوند شبکه کانونهای مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز و نهادهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی را در فعالیتهای خود مورد توجه قرار دهند.
انتهای پیام/ع
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: کانون فرهنگی مساجد ترویج فرهنگ قرآنی ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی کانون های مساجد مساجد کردستان فرهنگی و هنری
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
درباره حجاب به ابعاد دینی، سیاسی و بینالمللی توجه شود
در مسئلهشناسی حجاب باید به سه بعد دینی، سیاسی و بینالمللی توجه شود. اینها از یکدیگر جدا هستند، اما با یکدیگر ارتباط دارند و ما باید به مجزا بودن و ارتباط این مسائل با یکدیگر توجه داشته باشیم. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرگزاری تسنیم، وبینار تخصصی «حجاب در سپهر عمومی» به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب و با حضور و سخنرانی دکتر فاطمه توفیقی، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با موضوع «مسئلهشناسی حجاب» برگزار شد.
توفیقی با اشاره به اینکه برای اولین بار در ایران در دوران مشروطه حجاب تبدیل به مسئله میشود، گفت: زمانی که درباره حجاب صحبت میکنیم، این بحث مرتبط با مسئله امروز ماست. مسئله حجاب در دورانهای مختلف و در ادیان و جوامع مختلف وجود داشته است. اما بیان مسئله حجاب در این زمان و در دوران مشروطه و در دوران معاصر متفاوت است. منظور از دوران معاصر، دوران همزمانی با جریان احیای دینی و در ایران و به طور خاص از مشروطه به بعد است. اما موضوعی که ما در مورد آن بحث میکنیم در دوران مدرنیته بهوجود آمده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: در زمان مشروطه اتفاق جدیدی میافتد؛ وقتی که مسئله حجاب مطرح میشود، یک فضای عمومی دوجنسیتی تشکیل میشود، چراکه قبل از آن، این فضا وجود نداشت و فضای عمومی، فضای تکجنسیتی و مردسالاری بود. در همین دوران، غربشناسی و شرقشناسی کنار هم شکل میگیرند و استعمار همراه با عنصر فرهنگی به داخل کشور نفوذ میکند. درباره دوجنسیتی بودن این فضای عمومی میتوانید کتابهای محمد توکلی و کتاب زنان سیبیلو و مردان بیریش افسانه نجمآبادی را مطالعه کنید. برای حوزه شرق شناسی نیز میتوانید کتاب شرق شناسی ادوارد سعید را مطالعه کنید.
بیسامانی بستر خانواده در اروپا و چالش حجاب در ایران؛ از مدرنیسم تا عصر حاضروی مسئلهشناسی حجاب را به سه بُعد دینی که شامل بُعد کلامی، فقهی، تفسیری و تاریخی، بُعد سیاسی، اجتماعی و حقوقی و سوم بُعد بین المللی، استعماری و امپریالیستی تقسیمبندی کرد و گفت: این مسائل از یکدیگر جدا هستند، اما با یکدیگر ارتباط داشته و ما باید به مجزا بودن و ارتباط این مسائل با یکدیگر توجه داشته باشیم.
توفیقی مسائل مرتبط با بُعد سیاسی، اجتماعی و حقوقی مسئله حجاب را به مسائلی همچون ساختار سیاسی و شکل فضای عمومی و مهندسی فرهنگی ارتباط داد و گفت: بعد سیاسی، اجتماعی و حقوقی شامل روابط بین دو جنس، برابری شهروندان یا امتیاز دینداران، منزلت اجتماعی، سلیقه و مد و طبقاتی بودن پوشش خواهد بود.
وی ادامه داد: در بُعد بینالمللی و استعماری چند مسئله حائز اهمیت است. اولین مورد، پروژهای سیاسی به صورت برنامهای فرهنگی است. دومین مورد همراه شدن تاریخی سکولاریسم با آزادی جنسی و کمپوششی است و سومین مورد واکنشهای استعمارزدایان به فرودستانگاری حجاب است. چهارمین و آخرین مورد نیز واکنش برخی از نظریهپردازان همچون لیلا ابولغد به آزادسازی زنان مسلمان با اشاره به جنگ در افغانستان خواهد بود.
توفیقی در جمعبندی مطالب خود گفت: در هنگام استفاده از لفظ حجاب و سخن گفتن از پوشش سر و لزوم آن، یا ادله و الزام آن باید برایمان روشن باشد که دقیقاً از چه چیزی و در چه جایگاهی صحبت میکنیم. همچنین قانون و امر دینی و اجتماعی ـ سیاسی و بین المللی با هم مرتبط هستند و در عین حال این دو از یکدیگر تفکیک شدهاند.
انتهایپیام/